20 Mart 2008 Perşembe

KURUFASULYE PASTASI


Merhaba biliyorum sizlerden uzak kaldım ama uzun zamandır çok yoğun bir şekilde çalışıyorum.Denetimler yok toplantılar derken ne kendime ne çocuklarıma nede evime ve bu arad tabiki sizlere vakit ayıramadım.Bu hafta sonu bütün zamanımı evime ve çocuklarıma ayırmaya çalıştım.Kurufasulye pastasını duyunca şaşırmıştım.Hiç kuru fasulyeden pasta olurmu diye ama bu pastayı sevgili Oktay usta yaptıysa dedimki denemeye değer.Çocuklara süpriz olarak haftasonu yaptım.Gerçekten hiç kuru fasulyeli olduğu belli olmuyordu.Yorumlar gayet güzeldi eminim sizlerde beğenirsiniz.Dedeğim gibi tarif Oktay Ustadan. İşte tarifimiz.
Malzemeler
2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
4yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı pirinç unu
1 paket vanilya
1paket kabartma tozu
1 kase ceviz
Sosu için
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao
3 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı mısır nişastası
Yapılışı
4 adet yumurtayı karıştırma kabına kırın.Üzerine 1 su bardağı toz şeker ekleyip mikserle çırpın.Üzerine haşlanmış kuru fasulye püresi 3 çorba kaşığı pirinç unu,1 paket vanilya ve kabartma tozu ve cevizi ekleyerek karıştırın.Yuvarlak bir çember kalıba karışımı boşaltın.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirin.Sosu için tavaya 1 su bardağı süt 2 çorba kaşığı kakao,3 çorba kaşığı toz şeker1 tatlı kaşığı mısır nişastası ekleyerek benmari usulü bir sos elde edin.Pastayı fırından çıkartıktan sonra üzerine çikolatalı sostan dökün.Ben krem şanti kullanmadım tarifinde vardı pasta süsleriyle süsleyerek servis yaptım.Tadı mı harikaydı tavsiye ederim.Afiyet olsun.

0 Comments: