16 Eylül 2007 Pazar

YOĞURTLU BULGUR KÖFTESİ



Merhaba bugün uzun zamandır yapmadığım ve eşimin hatırlatmasıyla aklıma gelen bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim.Ben ismini böyle biliyorum bir ablamızda yemiştik eşimle ve eşimin çok hoşuna gitmişti.Bugün iftara ne hazılayayım diye düşünürken eşimin aklına bu hafif ve lezzetli yemek geldi umarım sizlerde beğenirsiniz.Gelelim tarifimize.
MALZEMELERİMİZ
2.5 su bardağı ince bulgur
3 yemek kaşığı un
yoğurt,sarmısak
tereyağ
tuz ve kırmızı biber
YAPILIŞI
Bulgur sıcak suyla ıslatılır.Suyunu çekip yumuşayınca un ve tuz ilave edilerek yoğrulur.Ceviz büyüklüğünde toplar yapılır.Yaptığımız topların ortasını parmağımızla oyarak delikler açıyoruz.Bütün hepsini yaptıktan sonra sarmısaklı yoğurdu ortalarına döküyoruz.Ben bir kısmını küçük küçük köfteler halinde yaptım.Erittiğimiz tereyağına kırmızı biberi atıp kavuruyoruz.Yoğurdun üstüne döküp servis yapıyoruz.Afiyet olsun umarım sizlerde beğenirsiniz.

11 Comments:

Tuba said...

Mine'cigim nefis bir tarif. Ustelik biraz susilere de benzetmissin, goruntu de muhtesem ellerine saglik canim, sevgileirmle,

MİNELİ said...

Sevgili Tubacım güzel yorumun için teşekkür ederim.Sevgilerimle.

Aybike Ceylan said...

Sevgili Mine,
Geziyorudm, sayfanizi gorunce not birakmadan gecemedim, ellerinize saglik. Sevgiler

hatice said...

Sevgili Mine , ellerine sağlık, çook güzel görünüyor, aynı zamanda hafif...sevgiler...

Adsız said...

hımmmm,

nefis görünüyor..

ne kadar hoş bir lezzet...

ellerinize sağlık

Yaren said...

Tarifin cok güzel görünüyor,ellerine saglik

anneminkizıyim said...

Merhabalar canim, ellerine saglik cok nefis görünüyorlar. Bu köfteleri Adana yöresinde yaparlar ismide "Sark Köftesi". Arap köftesi diyende var, bende adanali arkadaslarimda yemistim, sizlere afiyet olsun, sevgiler...

anneminkizıyim said...

Geçmişin bugünle, ışığın gölgeyle, umudun gerçekle, üzüntünün neşeyle, öfkenin sevgiyle barıştığı nice kandillere...

Tijen said...

Bayılırım bulgur köftesine. Ne basit ve ne lezizdir değil mi sevgili Mine. Ben de ilk kez gördüm siteni. Hem ellerine sağlık demek istedim, hem de linklerime eklediğimi bildirmek. İyi haftalar.

keskinli said...

Bu gece bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecesi. Kulun Rabbine yakın olduğu gecelerin en önemlisi? Kendisine dua edenleri geri çevirmeyen, günahları bağışlayan, her şeyi bilen, gören ve duyan Yüce Allah tüm dualarımızı kabul etsin.

serinmavi said...

Hayırlı kandiller diliyorum canım....