13 Ekim 2007 Cumartesi

BAYRAM TATLIMIZ KADAYIF HALKALARI


Bu bayram tatlı olarak ne yapayım diye düşünürken sevgili Oktay ustanın yeşil elmada yaptığı hem pratik hemde çok hoş olan bu tatlıyı yapmaya karar verdim.Gerçekten hem çok kolay hemde çok lezzetli bir tatlı oldu.İşte tarifimiz.
KADAYIF HALKALARI:5yufka750 gr kadayıf1 kase cevizüzeri için:100 gr tereyağı
Şerbeti için:3 su b. su4 su b. tozşeker1 dilim limonHAZIRLANIŞI:Şerbeti tencereye koyup pişirin.Daha sonra soğutun.1 yufkayı tezgaha serin. Kadayıfı bıçakla doğrayın.Yarısını yufkanın üzerine serpin. cevizin yarısını daüzerine serpin. Tereyağın yarısını da hertarafına gelecek şekilde serpin. Daha sonra muntazam birşekilde rulo yapın. Bıçakla iki parmak kalınlığında kesin.Dik bir şekilde fırın kabına yerleştirin. 2. yufkaya da
aynı işlemi yapın.Tepsi dolunca Fırında 180 derecedekızartın. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerine soğuk şerbeti dökün.Şerbeti çektikten sonra ceviz ile süsleyin.İsterseniz Oktay ustanın yaptığı gibi file fındık,fıstık ilede süsleyebilirsiniz.Sevgili Oktay ustaya bu güzel ve hafif tatlı tarifi için çok teşekkür ediyorum.Sevgilerimle iyi bayramlar.

2 Comments:

SEDA said...

ımmmm tatlı çok hoş görünüyor. Ellerine sağlık.

~Semra Mutfakta~ said...

merhaba mine sanırım adın bu.sitemi ziyaretine memnun oldum cnm.ayrıca senin etkinlik tarifinide çok beğendim.hemen uygulayacağım.hemşire olduğunu okudum.çok kutsal bir meslek allah kolaylık versin zor bir iş.ama insanların en zor anlarında yardımcı olabilmenin verdiği duygu da hiçbirşeye benzemez sanırım.neyse.şimdilik hoşçakal,tekrar görüşmek dileğimle.