28 Ekim 2007 Pazar

PATLICAN SARMASI

Merhaba bugün pazar ve yarınında tatil olması sebebiyle mutfağa girip birşeyler hazırlayayım dedim.Yemekler enfesti ama fotoğraf makinemde bir sorun var resimleri hiç güzel çekmemiş.Artık kusura bakmayın görüntüsüne bakmayın tadı harika ben bu yemeği geleneksel Türk mutfağı kitabında görmüştüm ama deneme fırsatım olmamıştı.Çok hafif isterseniz işte tarifimiz.
MALZEMELER
1.5 kg kemer patlıcanı
750 gr kıyma
1 yumurta
2 domates
2 dolmalık biber
1 çorba kaşığı toz şeker
1 dilim bayat ekmek
sıvıyağ
tuz,karabiber
YAPILIŞI
Patlıcanları alacalı soyup uzunlamasına dilimleyelim.Bir saat tuzlu suda bekletip iyice durulayın ve kurutun.Yumurtayı çırpın.Sıvıyağı tavada kızdırın.Patlıcanları yumurtaya bulayıp yağda kızartın.Kağıt havlu üzerine alıp yağını çektirin.Kıyma,ekmek içi,karabiber ve tuzu bir kapta yoğurun.Patlıcan dilimlerinin içine kıymalı harcı paylaştırıp rulo sarın.Bir tepsiye dizip biberleri ekleyin.Üzerine tuz ve şekeri serpin.Domatesleri rendeleyip tüm malzemenin üzerine yayın.Üzerini örtecek kadar su ekleyip kısı ateşte suyunu çekene kadar pişirin.Sıcak olarak servis yapın.
Benim eşim patlıcanı pek sevmez.Çünkü ona göre patlıcanla yapılan herşey çok yağlı oluyormuş ama bu yemeği yiyince bence fikrini değiştirdi.Afiyet olsun.

0 Comments: