28 Ekim 2007 Pazar

YEŞİL MERCİMEKLİ VE ERİŞTELİ ÇORBA


Benim kışın en çok sevdiğim çorbaların başında gelir bu çorba.Daha havalar o kadar çok soğumadı ama ben bugün bu çorbayı yapmaya karar verdim.Ölçüsünü siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.İşte tarif.
Malzemeler
yeşil mercimek
ev eriştesi
sıvıyağ
nane,tuz,kırmızıbiber
Yapılışı
Mercimeği öncelikle haşlayalım.Haşladığımız mercimeğe erişteyi ilave ederek pişirelim.Ayrı bir yerde sıvıyağda nane ve kırmızıbiberi kavuralım ve tuzunu ilave ederek çorbamıza dökelim.Afiyet olsun.
Aynı zamanda ben bugün birde makarna pastası yapmıştım ama dediğim gibi fotoğraf makinesini azizliği sonucu resim hiç güzel çıkmamıştı.Tarifini sofra dergisi özel pilav ve makarnalar kitabında görmüştüm görüntü muhteşemdi ve denedim tadıda muhteşem oldu.Resmi yok ama işte tarifimiz.
Makarna Pastası
Malzemeler
6-7 su bardağı su
1 paket spagetti
1 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı sıvıyağ
250 gr beyaz peynir
50 gr kaşar peyniri
yarım demet maydanoz
Yapılışı
Bir tencerde suyu kaynatalım.İçine ikiye bölünmüş makarnaları 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 çorba kaşığı sıvıyağı koyup 12 dk haşlayalım.Sonrasında makarnaların suyunu süzüp yapışmaz yüzeyli tavaya,kalan 1 çorba kaşığı sıvıyağı koyup,üzerine makarnaların bir kısmını döşeyelim.Peynirleri bir kabın içine rendeleyip,ince kıyılmış maydanozla karıştıralım.Karışımı tavadaki makarnaların üzerine yayarak dökelim.Son olarak kalan makarnaları döşeyelim ve üzerini başka bir tavayla veya kapakla kapatıp ocak üzerinde iki yüzüde kızarana dek pişirelim.Ve sıcak sıcak servis yapalım.Afiyet olsun.
y

0 Comments: