16 Ekim 2007 Salı

Ye 27 Karadeniz Yemekleri Acılı Fındık Ezmesi


Öncelikle bu etkinliği hazırlayan sevgili arkadaşım Yeşime kolaylıklar diliyorum.Bayram telaşı misafir ağırlama derken ben bu etkinliği koşuşturmaktan unuttum gitti.Bugün işyerinde koştururken aklıma birden geldi.Eyvahlar olsun ben şimdi ne yapacağım diye düşünürken birden bu acılı fındık ezmesi aklıma geldi.Eşim çok sever acılı ezmeyi alelacele eve gelirgelmez hemen yaptım ama tadı harika oldu.İnşallah sizlerde beğenirsiniz.İşte tarifimiz.
MALZEMELER
2 su bardağı ince çekilmiş fındık
yarım bayat ekmek içi
3 diş sarımsak
yarım su bardağı fındık yağı
250 gr bayaz peynir
1,5 çay kaşığı köfte baharı
1.5 çay kaşığı nane
2 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı pulbiber
kimyon, tuz
YAPILIŞI
Sarımsakları soyup ezin.Beyaz peyniri ufalayın.Ekmek içini ıslatıp sıkın ve ufalayın.Çekilmieş fındık,sarımsak,ekmek içi,peynir,salça,köfte baharı,nane,tuz,pulbiber ve kimyonu bir kapta iyice karıştırın.Bir yandanda fındık yağını azar azar ilave edin ve iyice yoğurun.Ezmeyi servis tabağına alın ve üzerini çatalla şekil verip servis edin.Ben bu tarifi internette dolaşırken görmüş ve hemen denemiştim ve eşimin çok hoşuna gitmişti.Arasıra yaparım umarım beğenirsiniz.Yeşim arkadaşıma tekrardan kolay gelsin diyor bu geçikme için kendisinden özür diliyorum sevgilerimle.

6 Comments:

SEDA said...

Malzemelere şöyle bir bakınca ne kadar lezzetli olduğunu anlamak hiç de zor değil. Ellerine sağlık.

Yaren said...

Cok degisik farkli bir tarif.Acili olmasi ilginc.Merak ettim simdi:)Ellerine saglik.

hatice said...

Canım, bu harika bir tarif eminim bizimkiler buna bayılır hemen denemek istiyorum, paylaşımın için tşk. sevgiler....

MİNELİ said...

Sevgili Seda,Yaren ve Hatice öncelikle ziyaretiniz için teşekkür ederim.Gerçekten güzel bir tadı var ve özellikle sabah kahvaltısında çok güzel gidiyor.Sevgilerimle.

Adsız said...

Sevgili Mineli canım herhalde bi sorun oldu mailin gelmedi ama hemen ekledim. katılımın ve bu güzel tarif için çok teşekkür ediyorum. ellerine sağlık kocaman sevgiyle

Ayşe'nin Mutfağı said...

acılı ezmeyi fındiklı hiç yememiştim ama çok güzel görünüor ellerine sağlık sevgiler