11 Aralık 2007 Salı

ÇATLAK ÇÖREK


Merhaba yaklaşık 1 haftadır sizlerden uzak kaldım.Biliyorsunuz çok kötü bir mide rahatsızlığı geçirdim ama Allaha şükür bugün iyiyim aldığım ilaçlar fayda etmeye başladı.Mide ağrısı çekerken bu arada hem grip hemde bağırsak enfeksiyonu geçirdim üçü bir araya gelince beni baya hırpaladı.Tam be toparladım iyiyim derken pazar gecesi küçük oğlum karın ağrısı ve mide bulantısıyla uyandı.İki gündür onun ateşini ve ağrılarını geçirmek için uğraşıyorum.Neyse bugün ateşini düşürebildik şimdi daha iyi.Hafta sonu benim küçük yaramaz anne biliyorum hastasın ama benim canım poğaca çok çekiyor deyince dayanamayıp kalkıp zorlansamda çünkü kendimi çok halsiz hissediyordum ona daha öncelerdende denediğim sevgili Ayşe Tüterin kitabından gördüğüm bu çöreği yaptım.İnşallah sizlerde beğenirsiniz.İşte tarifimiz.
Malzemeler
250 gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bard.yoğurt
yarım kahve fincanı sirke
1 kahve fincanı maden suyu
1 paket kabartma tozu
1 yumurta
tuz ve aldığı kadar un
içi için
100 gr rendelenmiş kaşar peyniri
150 gr sucuk
üzeri için
1 yumurta sarısı ve susam
Yapılışı
Margarini eritip soğumaya bırakın.Unu eleyin ve derin bir kabın içinde margarin,sıvıyağ,yoğurt,sirke,madensuyu,kabartma tozu,yumurta ve tuzu karıştırın.Unu yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında hamur yapın.Hamuru 24 saat buzdolabında (ben sadece 4 saat dinlerdim çünkü oğlum daha fazla bekleyemeyeceğini çook canının bundan yemek istediğini söyledi)dinlerdirin.Limon büyüklüğünde parçalar koparıp,bezeler yapın.Merdane yardımıyla çay tabağı büyüklüğünde açın.1 tatlı kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri ve 1 dilim sucuk koyup kabatın.Yağlanmış fırın tepsisine dizelim.Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpelim.Keskin bir bıçakla artı şeklinde kesik atalım ve önceden ısıttığımız 180 dereceli fırında üzeri kızarana dek pişirelim.Ilık olarak servis yapalım.Afiyet olsun.

5 Comments:

Leziz Tarifler said...

Çok geçmiş olsun. Çöreğin de sabah kahvaltısı için birebir. Kokusu geldi adeta. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Yaren said...

Canim gecmis olsun cok üzüldüm.Zor rahatsizliklari aksine birden gecirmisin.Barsak enfeksionu serpicidir,o yüzden senin ufaklikta hastalanmistir.Onada gecmis olsun.Anneler iste öye yufa yreklidir,kiramayip yapmisin bu güzel cörekleri,ismide pek hosmus:) catlak cörekler.Ellerine saglik canim acil sifalar diliyorum.

hatice said...

Canım çok çok geçmiş olsun, mide rahatsızlığını bende iyi bilirim, kendine dikkat et..çöreğe diyecek söz bulamadım...ellerine sağlık..harika..sevgiler

NiNo said...

cok guzel olmus ellerine saglik

Cafe Gusto said...

Geçmiş olsun canım mide ağrısını çok iyi bilirim.Ellerine sağlık çörek nefis olmuş.sevgiler..