2 Aralık 2007 Pazar

KARADUT REÇELLİ TURTA




Merhaba kış geldi ve artık Ankara o meşhur ayazını yapmaya çoktan başladı.Sabahları ve akşamları müthiş bir ayaz oluyor.Çocukları mecburen sabah erkenden kaldırıp okula göndermek için babaannesine bırakıyorum.Küçük oğlum okuldan geldiğinde üzerinde hafif bir kırgınlık vardı.Anne benim canım reçelli kurabiye istiyor beraber yapalım üstünede abimle benim ismimin baş harflerini koyalım dedi.bende kıramadım ve kurabiyemizi yapıp fırına koyduk.Bir baktımki oğlumun ateşi çıkmış onunla uğraşırken fırında biraz fazla tutmuşum ama olsun tadı yinede çok güzeldi.Reçeli kayınvaldem yapıp bana vermişti burdan onada teşekkür ederim. Umarım sizlerde beğenirsiniz işte tarifimiz.
Malzemeler
3yumurta
3 kahve fincanı erimiş sanayağ
3.5 kahve fincanı toz şekeri
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
Yapılışı
Malzemelerin hepsi karıştırılır ve kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir.Hamurun 3/1 ayrılır.Ayrılan az hamurun içine 2 avuç kadar un koyulup yeniden yoğrulur ve buzdolabının buzluğunda 20 dk dondurulur.Fırın tepsisi yağlanır.Kalan hamur parmak kalınlığında tepsiye yayılır.Üzerine karadut reçeli (siz istediğiniz reçel veya marmelat sürebilirsiniz) sürülür.Donan hamur rendelenir veya istediğiniz gibi şekil verilerek marmelatın üzerine konur.Isıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirilir.Afiyet olsun.

5 Comments:

hatice said...

Mine'ciğim karadut reçelini annamde yapar gerçekten çok sağlıklı bir reçel, turtayada çok yakışmış..ellerine sağlık..iyi haftalar diliyorum..sevgiler...

Yaren said...

Karadut recelli turta nefis görünüyor.Bu pastaya hayir demem ama bu pastayi ankarada yemek daha bir lezzetli olurdu.Ooofff of cok özledim ankarayi.Ellerine saglik canim.

NiNo said...

ellerine saglik

butterfly said...

Karadut reçelli turta harika görünüyor, ellerine sağlık Minecim:).
Bu arada oğluna da geçmiş olsun diyorum. Ankara'nın ayazına dikkat etmek gerek, özellikle bu ara hava çok yanıltıcı.
Güzel bir hafta dilerim..Sevgiler:).
aslı

Selin said...

Canım benim yaa,
Sen bana gelip yorum yazmıştın daha önce. Benim de bugün kısmet oldu seni ziyaret etmek. Bir de ne göreyim. Sen beni arkadaş listene çoktaaan eklemişsin. Teşekkür ederim canım. Ben de seni hemen arkadaş listeme ekliyorum. Bu arada turta çok harika olmuş. Ellerine sağlık. Daha sık görüşmek ümidiyle... Sevgilerimle...