13 Aralık 2007 Perşembe

SALAMLI POĞACA


Merhaba geçen akşam arkadaşlar size gelmek istiyoruz deyince bir koşuşturmayla eve geldim.Eve gelirken de ne yapayım diye bir yandanda düşünüyorum.Hemen bir poğaca yapayım dedim.O mayalanırkenden kurabiye yaparım diye düşündüm.Ve eve gelir gelmez mutfağa girdim.İşte salamlı poğacamız gerçi oğlum resmi pek iyi çekememiş (ben hevesliler ne yaparsam hemen habersiz hemen resimleri çekiyorlar) ama olsun tadı bir harikaydı.İşte tarifimiz.
Malzemeler
1/2 su bardağı ılık süt
1/4 su bard.su
1 yumurta+1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
3 bardak un
2 tatlı kaşığı maya
salam
Yapılışı
Unu,şekeri,tuz ve mayayı karıştırıyoruz.Ilık su ve sütü ekleyip yoğuruyoruz.Yumurta ve sıvıyağı ekliyoruz.İyice yoğurup 1 saat mayaya gelmesini bekliyoruz.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp tepsiye diziyoruz.Ben salamları yumurta sarısını sürdükten sonra üstlerine koydum.Bu halde 30 dk.daha mayalandırıyoruz.190 derecede pişiriyoruz.Tadı gerçekten çok güzel yumuşacık poğacalar olmuştu.İnşallah sizlerde beğenirsiniz afiyet olsun.

0 Comments: