16 Şubat 2008 Cumartesi

TUZLU BİSKÜVİ


Sizlere hoş bir tarif daha yayınladığım bu tariflerin hepsi çok güzel,bereketli ve hemen bayatlamıyorlar.O yüzden ben çok beğendim.İşte bir tarif daha bu tarifi Türk Mutfağı dergisinde görmüştüm.Ne zamandır yapmayı istiyordum ama fırsat bulamamıştım.Doğum günü benim için iyi bir fırsat oldu.Malzemelerimize gelince.
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı mahlep
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tozşeker
1 paket kabartma tozu
200 gr margarin
aldığı kadar un
üzerine 1 yumurta sarısı,susam, çörekotu veya haşhaş.
Yapılışı
Malzemelerin hepsini geniş bir kapta karıştırıyoruz.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.Hamuru düz bir zemine alıyoruz.Merdane ile 1 cm kalınlığında açıyoruz.İster su bardağı ile isteseniz kalıplarla şekiller çıkartıyoruz.Bisküvileri yağladığımız tepsiye diziyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürelim.Bisküvilerin üzerine ister susam ister çörekotu veya haşhaş serpelim.Önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirelim.Afiyet olsun.

4 Comments:

ebrulitatlar said...

Mert'in doğumgünü kutlu olsun. Herşey çok güzel. Ellerine sağlık. Nice mutlu yıllara. Sevgiler..

hatice said...

Minecim, harika bir tarif ellerine sağlık..sevgiler...

anneminkizıyim said...

Selam canim, tuzlu bisküviler harika olmus, bende bunlari severek yaparim, ellerine saglik, sevgiler....

Damak Tadı said...

Çok nefis görünüyor kurabiyelerin,ellerine sağlık..

Sevgiler