24 Mayıs 2007 Perşembe

AĞIZDA DAĞILAN POĞACA

Merhaba geçen gün sevgili arkadaşım Yemek Şenliği Hülya,nın sitesinde gördüm ve uzun zamandır çocuklara poğaca yapmadığımı hatırladım.Hiç vakit geçirmeden yaptım ve sonuç harikaydı tam ismi gibi olmuştu.İşte tarifi.

MALZEMELER
200 gr margarin
yarım subardağı sıvıyağ
1 subardağı yoğurt
2 yumurta 1tanesinin sarısı üstüne
1 paket kabartma tozu
yarım çay kaşığı karbonat
6 damla limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
içine peynir ve maydonoz
YAPILIŞI
Margarini kaynatmadan eritin,ılınması için biraz bekletin.İçine sırayla sıvıyağ,yoğurt,yumurta,tuz ekleyin.Elinizle 4-5 kere karıştırın.Kapartma tozu ve limon suyunu,karbonatı ekleyin.Elenmiş unu ekleyin.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olmalı.İyice yoğurun.İstediğiniz şekilde yaparak iç malzemesini koyun.Yağlanmış tepsiye dizerek üstüne yumurta sarısını sürün,susam,çörekotu serpin.190 dereceli fırında kızarıncaya kadar pişirin.Afiyet olsun.


2 Comments:

serapin mutfaginda pisenler said...

Minecigim,pogacalar cok guzel olmuslar,ellerine saglik.
Bu arada ilk yorumu ben kaptim:):) Gorumek uzere.

Sevgilerimle.

MİNELİ said...

Sevgili Serapcığım güzel yorumun için teşekkür ederim.Görüşmek üzere sevgilerimle.