8 Kasım 2007 Perşembe

BRÜKSEL LAHANASI SALATASI

Merhaba uzun zamandır vakit bulupta yaptığım şeyleri sizlerle paylaşamadım.Bazende resmini çekmeye fırsat bulamadan bir bakıyorumki bitmiş.Resmini çekipte yayınlayamadığım tariflerimi paylaşmak istedim.Geçen hafta sonu arkadaşlarımzla bir araya gelip yemekte beraberdik,ama resim çekme fırsatı bulamadım koşuştumaktan bu salatayıda eşim bir ara fırsatını bulup çekmiş.Bu tarifi intenette gezinirken görmüştüm ama yapma fırsatım olmamıştı,hazır evde varken vede misafir gelecekken yapayımda arkadaşlarımında fikrini alayım dedim.Gerçekten herkesin çok hoşuna gitti umarım sizlerde beğenirsiniz.İşte tarifimiz.
Malzemeleri
yarım kilo brüksel lahanası
250 gr havuç
150 gr yoğurt
2 çorba kaşığı mayonez
1 adet küçük soğan
2 çorba kaşığı portakal suyu
marul yaprakları,tuz,karabiber
Yapılışı
Brüksel lahanalarını ayıklayıp yıkayın.Biraz süzgeç içinde bekletip fazla suyunu süzün.Ardından ince dilimler halinde doğrayın.Havuçları rendeleyin,soğanıda piyazlık doğrayın.Tüm malzemeleri karıştırın.Yoğurt,mayonez,portakal suyu,tuz ve karabiberikarıştırarak bir sos hazırlayın.Bu sosu daha önceden hazırlanan malzemelerle karıştırın.Üzerini bir kapakla örtüp buzdolabında 1 saat kadar bekletin.1 saat sonra derin bir salata kasesini marul yapraklarıyla kaplayın ve salatayı ortasına yerleştirip servis yapın.Afiyet olsun.

1 Comment:

DREAMER Elif GÜNEŞ said...

merhaba,iadei ziyaret yapmaya geldim.ellerinzie sağlık tarifler güzel görünüyor.
cesur fırıncı oalrak sizi aramızda görmekten çok memnun oluruz :)
selamlar,
Elif