15 Kasım 2007 Perşembe

YE 28 GELENEKSEL KIŞ HAZIRLIKLARI









Merhaba bu ayki etkinliğimiz Geleneksel kış hazırlıkları ve ev sahibimiz sevgili Mahzunprenses öncelikle kendisine çok teşekkür ediyorum çok güzel bir konu seçmiş.Beni birden eski günlerime götürdü.Eskiden annemler hep berber toplanırlar erişte,salça,turşu,tarhana,konserve hazırlarlardı.Hazırlıklar yapılırken çok güzel vakit geçirirdim.Ben bu sene yazın işlerimin çok yoğun olması sebebiyle çok fazla bir şey hazırlaymadım fakat sevgili kayınvalideciğm sağolsun kendisine ne yaptıysa banada hazırlayıp verdi ellerine sağlık.Dedim ya benim işler hala çok yoğun geçiyor,koşuşturmaktan etkinliği bile unutmuşum dün aklıma geldi.Bu etkinlik için aslında çok güzel fikirlerim vardı ama hemen dolaba yazın koyduğum taze fasulyeyi ve biber dolmalarını çıkartıp yemek yaptım.Kayınvalidemin hazırladığı tarhanadan çorba pişirdim.Resimlerde aceleyle çekildiği için pek iyi çıkmadı o yüzden özür dilerim.Sevgili arkadaşım Mahzun prensesede kolaylıklar diliyorum.Sizler için hazırladığım yemekler.
Tarhana çorbası
Kıymalı taze fasulye
Biber dolması
Nohutlu bulgur pilavı ve turşu.
Tarifler hepinizin bildiği tarifler ben sadece taze fasulyeye patatesde ilave edşyorum bizimkiler çok seviyorlar.Birde pilavı ben daha önceden haşladığım nohut ile pişirdim.Hepinize sevgi ve saygılarımı yolluyorum.


5 Comments:

anneminkizıyim said...

Merhabalar canim, bayildim bu gelenksel kis hazirliklarina, masallah sizde güzel uygulamalar yapmissiniz, ellerinize saglik, sevgiler...

Gönülünce Lezzetler said...

Güzel yorumunuza sevindim teşekkürler her zaman beklerim.Sizin için çok sevdiğim Bursayı şöyle bir içime çektim.Etkinlik için yaptığınız yemekler nefis olmuş ellerinize sağlık.

Adsız said...

merhabalar boğunuzu gezdim tarifleriniz süper elinize sağlık insanın iştahı açılıyor bende beklerim saygılar

esra(büyüleyenmutfak) said...

merhabalar,

maşallah ne güzel hazırlıklar bunlar hepsinden lezzet fışkırıyor

ellerine sağlık sevgiler

dogada.blogspot.ru said...

ziyaretinize teşekkürler kış hazırlıklarınız çok güzeller iyi günlerde yemek kısmet olsun iyi geceler sevgiler