19 Kasım 2007 Pazartesi

ORMANCI ÇÖREĞİ


Merhaba çektiğim resimleri bilgisayara yüklerken bundan yaklaşık bir üç hafta misafirlerim için yaptığım ve koşuşturmaktan resimlerini çekmeyi unuttuğum ve büyük oğlum tarafından çekilen bazı tarifleri sizlerle paylaşmak istedim.Ormancı çöreğinin tarifini Emine Bederin mutfak sırları kitabında görmüştüüm ve tarif hoşuma gidince gelecek olan arkadaşlarıma yapayım ve fikirlerini alayım dedim.Sonuçmu herkes tarafından tam not aldı hele eşim daha fında pişerken çıkan kokuya bayıldı.Umarım sizlerde beğenirsiniz.İşte tarifimiz.
Ormancı Çöreği
Malzemeler
4 yumurta 1 yumurta sarısı ayrılır
1 demet maydanoz
4-5 dal taze soğan
1 demet dereotu,ben yarım demet kullandım
1çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
arzuya göre 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
1.5 paket kabartma tozu
alabildiğince kepekli un,ama ben kepekli unum kalmadığı için beyaz un kullandım
Yapılışı
hamur yoğuracağımız kabın içine yumurtaları,sıvıyağı,yoğurdu ilave edip çırpalım.İçine kıyılmış taze soğanları,dereotunu,maydanozu,cevizleri,kabartma tozunu,tuzu ele yapışmayacak kıvamda unu ilave ederek özlü bir hamur yoğuralım.Hamurdan yumurta iriliğinde parçalar kopararak yuvarlak ve yassı şekiller vererek yağlanmış fırın tepsisine dizelim.Üzerlerine yumurta sarısını sürerek ısıtılmış 190 dereceli fırında altları ve üstleri pembeleşene dek pişirelim.Afiyet olsun.

0 Comments: