19 Kasım 2007 Pazartesi

MERCİMEK KÖFTESİ


Hafta sonu nasıl olduysa küçük oğlumun canı mercimek köftesi çekmiş.İnanın çok şaşırdım çünkü yemekle hiç arası olmayan bir çocuktur.Tabi onun canı çekmişken kalkıp hemen yaptım.Yanınada bir yaşpasta ve güzel demli bir çay.Haftasonu ailecek oturup uzun zamandır yapamadığımız güzel bir sohbet ortamı yarattık çok güzeldi.İşte tarifimiz.
Malzemeler
1 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı kırmızı mercimek
4 su bardağı su
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı pulbiber
5 çay kaşığı kimyon
1 demet yeşil soğan
1 demet maydanoz
3 kaşık salça
1 çay bardağı sıvı yağ
2 adet kuru soğan
Yapılışı
Kuru soğanı yemeklik soğan gibi doğrayıp yağda biraz öldürelim.İçine salça ilave edip ateşten alalım.Diğer tarafta kırmızı mercimeği yıkadıktan sonra 4 su bardağı su ile haşlayalım.Mercimekler sararıp suyunu çektikten sonra ateşten alıp ince bulguru ilave ederek karıştıralım.Kapağını kapatıp 15 dk.bekletelim.Maydanozu,taze soğanı ince ince doğrayıp diğer malzemelerle birlikte mercimekli bulgura ilave edelim.Daha sonra köfte şeklinde biçimlendirerek servis yapalım.Dilerseniz servis tabağına aldıktan sonra üzerine yarım limon suyu gezdirip marul yapraklarıylada ikram edebilirsiniz.Afiyet olsun.

9 Comments:

Yaren said...

Merhaba,mercimek köfteleri cok güzel görünüyor.Tadina gelince zaten herkez cok sahane tadi oldugunu biliyor.Afiyet olsun.Ellerine salgik .

anneminkizıyim said...

Hiiim Nefis, merhaba canim tam zamaninda gelmisim. Mercimekli köfteleri kimseler bitirmeden basina oturayim, ellerine saglik, harika görünüyorlar, bayilirim ben bunlara, sevgiler...

Tuba said...

Ellerine saglik canim, ben de bayadir yapmadim da yemedim de mercimek koftesini. Hafta sonu hamurunu hazirlayip, kaynanamin onune koysam gibi bir dusunce gecti aklimdan simdi:))). Sevgiyle,

Nalan Kaplan said...

Bütün ev halkı bayılır mercimekli köfteye nefis,eline sağlık canım !

Baharcicegi said...

benim kizimda cok sever mercimekli köfteyi,sizinkide nefis olmus elinize saglik

Kevser - Elda'nin Annesi said...

Merhaba canim, ziyaretin ve dogum günü tebrigin icin tesekkür ederim. Mercimek köftesini de kim sevmez, ben sahsen bayilirim, tika basa yerim,hmmm. Ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

sevdamavisi said...

Mine ablacığım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş.Ben ne zaman yapsam bir sorun olur. Hiç tam kıvamında yapamadım. Haftasonu menüsünü hazırladım umarım güzel olur hepsi de. sevgilerimi yolluyorum.

hatice said...

Bu tabağı alıp gidebilirim, mercimek köftesine kim hayır diyebilir, hafta sonu bu güzel tarifi deniycem..ellerine sağlık...sevgiler...

Adsız said...

Çok güzel görünüyor. Ufaklığada afiyet şeker olsun. Ellerine sağlık. Sevgiler, güzel bir hafta sonu dilerim...